%X In deze thesis zijn de Waddeneilanden Schiermonnikoog, Borkum & Texel onderzocht op het fenomeen beeldvorming. Twee begrippen staan centraal in deze scriptie: ‘destination branding’ en ‘destination image’ (DI). Er zijn tien diepte-interviews gehouden met verschillende ‘destination management organisations’ (DMO’s) van de drie eilanden. Doel van de interviews was de marketing beelden van de DMO’s te ontwaren. Deze verschillende beelden van de drie eilanden werden dan onderling vergeleken. Naast interviews zijn er ook websiteanalyses uitgevoerd. Er zijn intotaal 222 websites van DMO’s van de eilanden geanalyseerd op 15 variabelen. Uit de interviews en de websiteanalyses blijkt dat de DMO’s van Schiermonnikoog voornamelijk beelden probeert te marketen van natuur. DMO’s van Borkum vooral ‘wellnessbeleving’ of ‘erholung’ proberen uit te dragen aan de potentiële toerist. En Texel beelden aan de buitenwereld brengt die met cultuur als natuur te maken hebben. %T Een vergelijking van de beeldvorming van de Waddeneilanden Cases: Schiermonnikoog, Borkum en Texel %D 2014 %A A.H. Bosma %L theses_frw735