eprintid: 911 rev_number: 1 eprint_status: archive userid: 1 dir: disk0/00/00/09/11 datestamp: 2020-04-23 05:21:56 lastmod: 2020-04-23 05:21:56 status_changed: 2020-04-23 05:21:56 type: thesis metadata_visibility: show creators_name: Engelbert van Bevervoorde, Matthijs title: Fair trade versus Food miles ispublished: pub full_text_status: public abstract: In deze thesis wordt onderzocht of consumenten kiezen voor fair trade producten of milieubewuste producten. De laatste tijd is een discussie ontstaan over het aantal food miles op fair trade producten. De food miles moeten volgens milieubewuste consumenten verminderd worden. Dit betekent tevens dat fair trade producten als milieuonvriendelijk naar voren komen. Door middel van een enquête en een interview met Max Havelaar wordt gekeken of deze tegenstelling daadwerkelijk leeft onder consumenten en fair trade organisaties. Volgens onderzoekers kunnen consumenten helemaal geen bewuste keuze maken door het gebrek aan kennis. Dit onderzoek zal uitwijzen of het gebrek aan kennis één van de oorzaken van deze tegenstelling is. date: 2013 date_type: published thesis_type: bachelor degree_programme: SGP tutors_name: Druijven, P.C.J. keywords_local: sociaal bewuste consument keywords_local: Food miles keywords_local: Fair trade keywords_local: wereldvoedselvraagstuk language_iso: nl titleorder: Fair trade versus Food miles dbi: 512f4b454fdab imported_item: yes date_of_import: 2020-04-22 imported_from: http://scripties.frw.eldoc.ub.rug.nl/root/ba/SGP/2013/evanbevervoorde/ import_source_file: theses-frw-20200422132453-512f4b454fdab.xml date_issued: 2013-01-01 citation: Engelbert van Bevervoorde, Matthijs (2013) Fair trade versus Food miles. Bachelor thesis. document_url: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/911/1/Matthijs_Scriptie_Fair_trade_v_1.pdf