Javascript must be enabled for the correct page display

De gevolgen van internetwinkelen voor de toekomstige ruimtebehoefte in de Nederlandse winkelmarkt

Harleman, S.W. (2011) De gevolgen van internetwinkelen voor de toekomstige ruimtebehoefte in de Nederlandse winkelmarkt. Master thesis.

[img]
Preview
Text
Masterthesis_S.W._Harleman.pdf

Download (2MB) | Preview

Abstract

Door de opkomst vanaf 1994 van de commerciële mogelijkheden van het internet in Nederland is er veel veranderd. Tegenwoordig heeft bijna iedereen in Nederland toegang tot internet, bijna driekwart van alle Nederlanders heeft wel eens aankopen gedaan via het internet. De afgelopen jaren zijn de bestedingen via internet explosief gestegen. In 2010 werd er al voor 3,97 miljard besteed aan productaankopen via internet. Het is nog niet duidelijk welke gevolgen het kopen via internet met zich meebrengt voor de winkelmarkt. Het doel van dit onderzoek is dan ook om inzicht te krijgen in de gevolgen van het internetwinkelen op de toekomstige ruimtebehoefte in de Nederlandse winkelmarkt.

Item Type: Thesis (Master)
Degree programme: Real Estate Studies
Supervisor: Nozeman, prof. dr. E.F.
Date Deposited: 23 Apr 2020 05:31
Last Modified: 23 Apr 2020 05:31
URI: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/1720

Actions (login required)

View Item View Item