Pot, J (2012) Multimodaliteit, een uitgangspunt in het vormen van beleid? Een vergelijkend onderzoek tussen studentensteden in Nederland. Bachelor thesis.
Text
ThesisEindversieJellePot.docx Download (2MB) |
Abstract
De volgende vragen stonden centraal in het onderzoek: Zijn multimodale knooppunten een uitgangspunt in het ruimtelijk en het verkeer- en vervoerbeleid in de steden Groningen, Delft, Enschede en Nijmegen? Welke verschillende zijn er in het ruimtelijk beleid en het verkeer en vervoerbeleid ten aanzien van multimodale knooppunten in de steden Groningen, Delft, Enschede en Nijmegen aan te tonen? Deze vragen zijn beantwoord door gebruik te maken van het conceptueel model van Bertolini et al. (2003) dat de relatie tussen het gebruik van de ruimte en de modaliteit beschrijft. Uit het onderzoek blijkt dat de gemeenten van zichzelf al erg verschillend zijn en dat het daardoor erg lastig is om onder andere de historische ontwikkeling en unieke ligging van de gemeenten los te koppelen van het ontwikkelen van beleid. Er is voorzichtig een conclusie getrokken dat er zowel overeenkomsten in het ontwikkelen van beleid zijn aan te tonen als verschillen.
Item Type: | Thesis (Bachelor) |
---|---|
Degree programme: | Spatial Planning and Design |
Supervisor: | Niekerk, F |
Date Deposited: | 23 Apr 2020 05:23 |
Last Modified: | 23 Apr 2020 05:23 |
URI: | https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/1054 |
Actions (login required)
View Item |