Javascript must be enabled for the correct page display

Verbeterde infrastructuur en het effect op de bedrijvigheid: een casestudie naar de N33 en het vlinderstrikmodel

Jong, B.S. de (2013) Verbeterde infrastructuur en het effect op de bedrijvigheid: een casestudie naar de N33 en het vlinderstrikmodel. Bachelor thesis.

[img]
Preview
Text
Bachelorscriptie_-_Bouke_de_Jong.pdf

Download (873kB) | Preview

Abstract

Onderzoek is gedaan naar het effect dat verbetering van weginfrastructuur heeft op de bedrijvigheid in de buurt van die infrastructuur. De hoofdvraag luidt: Wat is de invloed van de verbetering van de hoofdinfrastructuur op de bedrijvigheid in de buurt daarvan? Voor een antwoord wordt gebruik gemaakt van een case en primaire data, verkregen d.m.v. een telefonische enquête onder bedrijven nabij de hoofdinfrastructuur. Die hoofdinfrastructuur is de case N33; specifiek het gedeelte tussen de aansluitingen op de A28 en op de A7, dat de komende jaren wordt verdubbeld. Tevens is gebruik gemaakt van secundaire data, verkregen via literatuurstudie. Die zijn toegepast op de N33, om ze te vergelijken met elkaar en met het theoretische vlinderstrikmodel van Oosterhaven & Knaap (2003). Belangrijkste uitkomsten zijn dat de verbetering een gematigd positief effect heeft op de bedrijvigheid. Opvallend zijn de verschillen tussen de modellen m.n. in percentages en ruimtelijke weergave van de uitkomsten.

Item Type: Thesis (Bachelor)
Degree programme: Human Geography and Planning
Supervisor: Strijker, D.
Date Deposited: 23 Apr 2020 05:12
Last Modified: 23 Apr 2020 05:12
URI: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/120

Actions (login required)

View Item View Item