Bruinsma, R. (2015) Locatie specialisme in de supermarktbranche: welke locatiekenmerken bepalen het succes van een supermarkt. Master thesis.
|
Text
Scriptie_definitief_Rick_Bruin_1.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
In dit onderzoek wordt er gekeken naar de relatie tussen de vloerdruk van 798 Albert Heijn supermarkten en een viertal groepen van kenmerken, gebaseerd op de analyses van een aantal meervoudige lineaire regressies. Tevens wordt er gekeken naar structurele verschillen tussen winkels in stedelijke en in niet stedelijke gebieden. Er wordt daarbij gebruik gemaakt van unieke data en dit onderzoek zal daarmee onderscheidend zijn aan de eerder gedane onderzoeken. De resultaten tonen daarbij uitkomsten aan die afwijkend zijn aan de bestaande wetenschappelijke literatuur. Deze uitkomsten kunnen worden toegepast in het beleid van supermarktondernemers.
Item Type: | Thesis (Master) |
---|---|
Degree programme: | Real Estate Studies |
Supervisor: | Daams, M.N. |
Date Deposited: | 23 Apr 2020 05:25 |
Last Modified: | 23 Apr 2020 05:25 |
URI: | https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/1252 |
Actions (login required)
View Item |