Grolleman, J.F.A. (2016) Bier is geen pils, Regionale ontwikkeling van lokale bierbrouwerijen in Noord-Nederland. Bachelor thesis.
|
Text
Bachelor_Scriptie_Jordi_Grolle_1.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Lokale producten zijn steeds meer in trek. Lokale binding met voedsel vinden consumenten tegenwoordig belangrijk, dit komt door de binding tussen consumenten en de lokale markt. Ook de markt voor speciaalbier groeit de laatste jaren. De combinatie van twee groeiende markten, lokale producten en speciaalbier, is een interessant onderwerp voor onderzoek. Deze thesis onderzoekt de regionale ontwikkeling van lokale bierbrouwerijen in Noord Nederland aan de hand van een value chain analyse. Deze thesis onderzoekt dit door de ogen van de brouwerij door middel van vijf interviews met lokale brouwerijen. Ook drie slijterijen en een supermarktmanager komen aan het woord, maar hier ligt niet de focus. De waarde van lokale brouwerijen zit hem in het feit dat het bier lokaal geproduceerd wordt, daarvoor hoeft de inkoop niet te bestaan uit lokale ingrediënten.Elke brouwerij heeft zijn eigen verhaal achter het bier, en dit is wat mensen aanspreekt.
Item Type: | Thesis (Bachelor) |
---|---|
Degree programme: | Human Geography and Planning |
Supervisor: | Kampen, P. van |
Date Deposited: | 23 Apr 2020 05:27 |
Last Modified: | 23 Apr 2020 05:27 |
URI: | https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/1447 |
Actions (login required)
View Item |