Jong, H.E. de (2010) Citymarketing: Televisieseries als Marketingmiddel. Master thesis.
|
Text
Citymarketing_Televisieseries__1.pdf Download (932kB) | Preview |
Abstract
Film-induced Tourism is een opkomende markt in de toeristische sector. Het gaat hierbij om mensen die plaatsen bezoeken die voorkomen in films en televisieseries. Steeds meer televisieseries worden specifiek in één plaats opgenomen en krijgen daarbij ook steun van de stad, in financiële of logistieke vorm. In dit onderzoek is gebleken dat deze vorm van citymarketing steeds vaker voorkomt en ook zeer lucratief kan zijn voor gemeentes. Het laten opnemen van een serie kan, met een goede promotie, een stad in het gunstigste geval meer dan 3,4 miljoen euro per jaar opleveren, zoals bij Flikken in Gent. Uiteindelijk is het opnemen van een serie goed voor een beter imago van de stad maar ook goed voor de economie van de stad, dit is onder andere gebleken uit de uitkomsten voor Flikken in Maastricht en Aspe in Brugge.
Item Type: | Thesis (Master) |
---|---|
Degree programme: | Economic Geography |
Supervisor: | Meester, W.J. |
Date Deposited: | 23 Apr 2020 05:29 |
Last Modified: | 23 Apr 2020 05:29 |
URI: | https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/1561 |
Actions (login required)
View Item |