Wieland, F. (2014) Regiomarketing Heerenveen. Master thesis.
|
Text
Masterthesis_Fabian_Wieland_S1_1.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Gemeenten en zeker centra van steden binnen gemeenten zijn de laatste decennia meer en meer op elkaar gaan lijken. In elke stad is er wel een McDonalds, een Blokker en een Hema te vinden. Om deze homogeniteit tegen te gaan diversifiëren steden zich om op te vallen of steden zetten in waar ze in uitblinken. Steden zetten citymarketing in om zichzelf op de kaart te zetten. Citymarketing raakt steeds meer vervlochten in de regio: Steden zoeken sterker verbinding met hun omgeving om zich gezamenlijk (inter)nationaal op de kaart te zetten. Heerenveen wordt in dit onderzoek gezien als een sportstad met een duidelijke sportprofilering die op regionaal niveau (provinciaal niveau) in de etalage van Friesland kan staan. Een Sport Experience Center (of een andere toeristische trekplekpleister) en promotionele activiteiten zouden Heerenveen aantrekkelijker kunnen maken voor nationale toeristen.
Item Type: | Thesis (Master) |
---|---|
Degree programme: | Economic Geography |
Supervisor: | Steen, P.J.M. van |
Date Deposited: | 23 Apr 2020 05:36 |
Last Modified: | 23 Apr 2020 05:36 |
URI: | https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/2215 |
Actions (login required)
View Item |