Javascript must be enabled for the correct page display

Leefbare binnensteden: pop-up stores als driver van een winkellandschap in transitie?

Hesselink, K.A. (2015) Leefbare binnensteden: pop-up stores als driver van een winkellandschap in transitie? Master thesis.

[img]
Preview
Text
Hesselink_Klaas_definitief_mas_1.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

Deze studie brengt het veranderende winkellandschap en het pop-up store fenomeen bijeen, en geeft antwoord op de vraag: hoe pop-up stores in een veranderd winkellandschap kunnen bijdragen aan de leefbaarheid van binnensteden. De binnenstad van Groningen is hiervoor als casestudy gebruikt. De studie concludeert dat pop-up stores zowel directe als indirecte effecten hebben op het winkelgebied. Direct doordat het de leegstand heeft gecamoufleerd waardoor straten weer opbloeiden en het nieuw ondernemerschap heeft gestimuleerd. Indirect doordat het pop-up store fenomeen tot een transitie in het winkellandschap heeft geleidt. Pop-up heeft laten zien waar de retail naar toe moet en het heeft gezorgd voor meer alternatieve huurmodellen.

Item Type: Thesis (Master)
Degree programme: Society, Sustainability and Planning (MSc Socio-spatial Planning)
Supervisor: Kann, F. van
Date Deposited: 23 Apr 2020 05:37
Last Modified: 23 Apr 2020 05:37
URI: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/2258

Actions (login required)

View Item View Item