Javascript must be enabled for the correct page display

Een onderzoek naar het verband tussen betekenissen van plaats en de keuze voor een rurale middelbare school in de provincie Groningen.

Tepper, J.J. (2014) Een onderzoek naar het verband tussen betekenissen van plaats en de keuze voor een rurale middelbare school in de provincie Groningen. Bachelor thesis.

[img]
Preview
Text
JeroenTepper-S2033429-GroepVog_1.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

Door bevolkingskrimp is het steeds moeilijker om ruraal gelegen middelbare scholen in de provincie Groningen open te houden. Dit bachelorproject bevat een onderzoek naar de verbanden tussen betekenissen die schoolkiezers aan plaatsen toewijzen en hun keuze voor wel of geen lokaal gelegen middelbare school in de provincie Groningen. Uit de via enquêtes verkregen data blijken er daadwerkelijk verbanden te bestaan. Hoe positiever de betekenissen zijn die iemand aan zijn of haar woonplaats toewijst, hoe waarschijnlijker het is dat hij of zij op een lokale middelbare school heeft gezeten. Dat kan een positief gegeven zijn voor de toekomst van rurale middelbare scholen in de provincie Groningen.

Item Type: Thesis (Bachelor)
Degree programme: Human Geography and Planning
Supervisor: Vogelzang, J.H.A.
Date Deposited: 23 Apr 2020 05:40
Last Modified: 23 Apr 2020 05:40
URI: https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/2533

Actions (login required)

View Item View Item