Pol, J.R. van der (2017) Het gebruik van gedragstheorie ter vermindering van hinder bij tijdelijke infrastructuur. Bachelor thesis.
|
Text
scriptie_Jessica_S2773120_fina_1.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
In deze scriptie wordt gekeken of bepaalde maatregelen consequenties hebben op gedragskeuzes die weer invloed hebben op de effectiviteit van de tijdelijke infrastructuur van de N31 Harlingen. Hiervoor wordt de theorie van planmatig gedrag gebruikt. Door middel van enquêtes en interviews in combinatie met de theorie van planmatig gedrag blijkt dat er vooral met behulp van maatregelen met betrekking tot; communicatie, duidelijkheid en veiligheid en positieve beeldvorming, gedrag beïnvloed kan worden. Maatregelen met betrekking tot doorstroming, bereikbaarheid en gewenning/stabiliteit zijn minder geschikt om gedragskeuzes te beïnvloeden.
Item Type: | Thesis (Bachelor) |
---|---|
Degree programme: | Spatial Planning and Design |
Supervisor: | Niekerk, F. |
Date Deposited: | 23 Apr 2020 05:45 |
Last Modified: | 23 Apr 2020 05:45 |
URI: | https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/2976 |
Actions (login required)
View Item |