J.R. Mossel, (2017) Fiets motiverings- en monitoringssprogramma bij basisscholen in de regio Groningen-Assen. Bachelor thesis.
Text
Assignment_7_Final_version_bac_1.docx Download (1MB) |
Abstract
Basisscholieren worden steeds vaker met de auto naar school gebracht omdat ouders het te gevaarlijk vinden om de kinderen fietsend of lopend op pad te sturen. Door deze ontwikkeling krijgen kinderen aanzienlijk minder fysieke beweging. Kinderen moeten minstens zestig minuten op een dag fysiek actief zijn om lichamelijk gezond te blijven. Onderzoek wijst uit dat kinderen die in een actieve vorm naar school gaan de benodigde zestig minuten fysieke beweging dagelijks behalen. Het doel van dit onderzoek is om te achterhalen in hoeverre basisscholen vraag hebben naar een motiverings- en monitoringsprogramma. Een onderdeel hiervan is om een overzicht te schetsen van de problemen die basisscholen ervaren met betrekking tot het fietsgedrag van de leerlingen naar de basisscholen. De hoofdvraag van het onderzoek luidt als volgt: In hoeverre is er vraag naar een fiets motiverings- en monitoringsprogramma bij basisscholen in de regio Groningen-Assen?
Item Type: | Thesis (Bachelor) |
---|---|
Degree programme: | Human Geography and Urban and Regional Planning |
Supervisor: | dr. ir. S.G. Weitkamp, and dr. L.B. Meijering, |
Date Deposited: | 23 Apr 2020 05:28 |
Last Modified: | 23 Apr 2020 05:28 |
URI: | https://frw.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/1483 |
Actions (login required)
View Item |